A jóga és az aquafitness enyhíti az SM tüneteit

Egy nyolc héten át tartó kísérlet keretében az SM betegek egyik csoportja heti háromszor vett részt jóga és aquafitness* órákon, míg a kontrollcsoport semmilyen edzést nem végzett ez idő alatt.

JógaA fizikailag aktív csoport tagjai enyhébb fáradságérzetről és gyengébb paresztéziáról számoltak be. A legerőteljesebb különbség azonban a depresszióra való hajlamban mutatkozott meg: az aktív életet élők 35-ször kisebb eséllyel estek mérsékelt vagy súlyos depresszió áldozatává.

A kísérlet leírói szerint az efféle edzésprogramok a jövőben kiegészíthetik a jelenleg használatban lévő, protokolláris kezelési módokat.

Aquafitness* Az aquafitness olyan, vízben végzett gyakorlatok összessége, ami leginkább az aerobik és a gyógygimnasztika mozgásanyagát ötvözi, miközben kíméli az ízületeket és a gerincre eső terhelést. A víz ellenállása miatt lelassítja a mozdulatokat, ezáltal minimalizálja a sérülések kialakulását. (Forrás: aquafitness.lap.hu)

Bővebben: Exercising Impacts on Fatigue, Depression, and Paresthesia

Kapcsolódó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.